czwartek, 27 listopada 2014

Przygody z książką: Spotkanie V: "Grzyby Pana Misia"



Ale się działo!!!

Występy gościnne u 3-latków (w grupie Leona), z okazji V spotkania w Przygodzie z książką:] 
Jakoś tak wyszło, że grzybki znowu poszły w ruch ...

  Czesław Janczarski: "Miś Uszatek", il. Zbigniew Rychlicki

  Do pracy z przedszkolakami wybrałam opowiadanie jesienne;]


...żeby było miło i kolorowo,
 do zajęć uszyłam worki z zielonego zfilcowanego materiału i ozdobiłam grzybkami.
 W workach były materiały potrzebne do zajęc : w jednym żołędzie, w drugim kapelusiki,
 każdy miał wsadzić rączkę do worka i wyjąć dwa żołedzie i dwa kapeluszki...


...i przeszliśmy po przeczytaniu opowiadania, do produkcji grzybków dla misia... 

Każdy dostał dwa kawałeczki plasteliny... utoczyliśmy kuleczki... wsadziliśmy w kapelusze i docisneliśmy żołedzie ...
...i mieliśmy już grzybki!!!

 każdy dostał też mini kolorowankę z wybranym grzybkiem, prawdziwkiem, kurką albo muchomorkiem (do pokazania przedszkolaczkom kolorów jakie mają grzyby, użyliśmy pionków z "Grzybobrania"

...a potem żeby było wiadomo, które grzybki czyje...zapakowaliśmy je do koszyczków.



 koszyczki na żołędziowe grzybki powstały z pudełek origami i sznureczków bawełnianych

 Nasz wzór...Leonowe grzybki.

worek muchomorkowy

 worek prawdziwkowy



 prace przedszkolazków

 Leoś studjuje grzybki...

Grzybki Pana Misia!!!


Praca z dwdziestoma trzylatkami na raz, to naprawde wyzwanie... polecam każdemu rodzicowi;]]] 
Nie zdążyłam zrobić, ani jednego zdjęcia;]]

Prace miałam zaplanowaną na jakąś godzinę, młodzież młodsza uporała się ze wszystkim w 20 min... i
 rozeszła się do zabawek;]]

Pozdrowienia dla p.Ewy!


wpis powstał w ramach projektu :


3 komentarze:

  1. Bardzo ciekawe zajęcia. Nawiasem mówiąc, przestałam śledzić tę serie i nie zauważyłam nawet, że wydali Misia Uszatka. Koniecznie musze kupić.

    OdpowiedzUsuń
  2. Pięknie przygotowane i przeprowadzone. Filcowy świat rozbudza wyobraźnię :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jaka fajna, a koszyczki z grzybkami rewelacyjne :)

    OdpowiedzUsuń